„Bloomberg Businessweek Polska” z listą TOP 20 polskich menedżerów

150x110

Najnowszy numer „Bloomberg Businessweek Polska” ukazał się z dodatkiem specjalnym pt.:  „TOP 20. Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu”.  W dodatku – 20 nazwisk prezesów polskich firm, które mimo spowolnienia gospodarki rozwijają skrzydła.

Lista powstała na podstawie sondażu, w którym głosowali doświadczeni menedżerowie i obserwatorzy rynku z różnych branż, i przynosi próbę odpowiedzi na pytanie, jakimi cechami powinien się wyróżniać najlepszy menedżer, najlepszy na czas kryzysu. A musi mieć tych cech sporo. Powinien być odważny, by nie ulegał ogólnej panice i stawiał czoła przeciwnościom. Rzeczowy, by podejmował szybkie i konkretne decyzje w najtrudniejszych momentach. Odporny i zdystansowany w sytuacjach na pograniczu paniki oraz szybko reagujący w chwilach mogących oddziaływać destrukcyjnie i powodować w zespole momenty zwątpienia i bezradności. Charyzmatyczny, by pociągnąć za sobą ludzi.

Którzy z polskich menedżerów dysponują takimi cechami?

Na liście TOP 20 „Bloomberg Businessweek Polska”, w kolejności alfabetycznej, znaleźli się:

Wojciech Balczun – PKP Cargo

Jørgen Bang-Jensen – Play (P4)

Norbert Biedrzycki – Sygnity

Krzysztof Bobrowski – OSG Records Management Group

Marek Cywiński – Kapsch Telematic Services

Zbigniew Jagiełło – PKO BP

Krzysztof Kalicki – Deutsche Bank Polska

Andrzej Klesyk – PZU

Piotr Krupa – KRUK

Dominik Libicki – Cyfrowy Polsat

Leszek Niemycki – Deutsche Bank PBC

Paweł Olechnowicz – Lotos

Maciej Owczarek – ENEA

Artur Radwan – Koleje Mazowieckie

Miroslav Rakowski – T-Mobile

Sławomir Sikora – Citi Handlowy

Ludwik Sobolewski – GPW

Cezary Stypułkowski – BRE Bank

Herbert Wirth – KGHM

Maciej Witucki – Orange Polska.

Jak sami liderzy oceniają swoją pozycję i czas, w którym muszą się mierzyć z wyzwaniami rynku? W czasie kryzysu uczestnikom rynku bardzo szybko wystawiane są oceny. Rynek weryfikuje decyzje i kroki podejmowane przez przedsiębiorstwa – mówi w rozmowie z „BBWP” Piotr Krupa, prezes KRUK SA. Są firmy, które potrafią oprzeć się kryzysowi, a nawet na nim zyskać. Podobnie jest z liderami: jedni upatrują w tym swojej szansy, inni ponoszą klęskę – dodaje z kolei Maciej Owczarek, prezes zarządu Enei. W dodatku – komentarze najlepszych menadżerów oraz tych, którzy ich wybrali.

 

Redaktorem prowadzącym dodatku jest Rita Schultz, dyrektor wykonawcza ds. wydawniczych „BBWP”.

 

Nowy numer „Bloomberg Businessweek Polska” z dodatkiem „TOP 20. Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu” jest dostępny w sprzedaży od poniedziałku, 9 lipca.


„Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 r. Jego wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy „Bloomberg Businessweek”. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu „Businessweek” przez Bloomberg w 2009 roku. Od sierpnia redaktorem naczelnym „BBWP” będzie Cezary Szymanek.